همه چیز از هر کجا

همه چیز از هر کجا

مطالب خواندنی و ورزشی
همه چیز از هر کجا

همه چیز از هر کجا

مطالب خواندنی و ورزشی

هشت مجسمه ی بزرگ دنیا

هشت مجسمه بلند 

 

 

 

 

 

دنیا

 

_   مجسمه Ushiku Amida Buddha در شهر Ushiku Arcadia ( که در گذشته باغ Jodo Teien  نام داشت)، Ibaraki Prefecture در 50 کیلومتری شمال توکیو قرار دارد. این مکان  بعنوان مکانی برا ی ا دامه را ه Hozo Bosatsu برای آنکه بودا آمیدا بشود وقف وی شده بود.

طول این مجسمه 100 متر است که بر روی پایه ای 10 متری که به شکل نیلوفر آبی است و یک سکوی 10 متری قرار دارد. به عبارتی دیگر طول این مجسمه جمعاً 120 متر است. جنس پایه و سکوی آن از  سیمان تقویت شده سخت است. بدنه خود مجسمه نیز از فولاد، پوسته 6 میلیمتری برتز و حدود 6000 صفحه مجزا تشکیل شده است. بعلاوه مکانی برای بازدید داخلی نیز در ارتفاع 85  متری (در داخل مجسمه)، یعنی در حدود قفسه سینه مجسمه وجود دارد.

پایه مجسمه که به شکل شکوفه نیلوفر آبی است، نمادیست از عهد و پیمان بودا برای قدم برداشتن در این راه و جستجوی همه افرادی که در این دنیای ناپاک گم شده اند. (با 5 توهین به مقدسات). طول 120 متری مجسمه نیز نشان دهنده 12 پرتوی نوری است که به گفته مردم ا ز بدن بودا ساطع و در جهان پخش می شده است.

در ژاپن تصویری از مجسمه Buddha و Bodhistwa و Ushiku Amida Buddha با دستان راست و چپ وجود دارد. گفته می شود که این تصویر در طول دوران Kamakura  در سال 1208 نقاشی شده است. این گفته بر اساس تصاویر Buddha  از Nara  و Miroku مشخص می شود.

حالت دست این مجسمه سمبلی از پذیرش همه موجودات ذی شعور (بدون استثنا) است.

از آنجاییکه ساخت این مجسمه در سال 1995 تمام شد بلندترین مجسمه جهان مجسوب می شود و طول و عرض این مجسمه 3 برابر مجسمه آزادی است.

 

دومین مجسمه بلند جهان در چین قرار داشته و وقف Huangdi و Yandi است. طول این مجسمه 103 متر است.

 

_   در طول ساحل رودخانه ای در جنوب شهر Kyiv مجسمه ای به ارتفاع 102 متر به نام Motherland که از جنس فولاد ضد زنگ است قرار دارد. (به همراه سلاحهای جنگی شوروی �" در اندازه های بسیار کوچک- که در جلوی آن قرار دارد.) این مجسمه توسط دولت کومونیست در سالهای 1980 به منظور اعلام پیروزی در جنگ جهانی دوم ساخته شد. این زن(مجسمه) باید از اوکراین در مقابل فاشیستهای آینده محافظت می کرد. صورت وی به شکلی طعنه آمیز به سمت شرق قرار گرفته است.

برای درک دلیل جذاب بودن این مجسمه باید چند ساعتی را صرف مطالعه کتب تاریخی و جغرافیایی اروپا نمایید.

 

این مجسمه که به طول 90 پا است از زمان ساختش یعنی سال 1996 بهانه ای برای یحث بوده است. بیشتر ساکنان Muscovites معتقدند که نه تنها این مجسمه یک منظره زشت است بلکه از زمانیکه پیتر کبیر پایتخت را از روسیه به مسکو و به سنت پیترز برگ منتقل کرد دیگر جایی در مسکو ندارد. هزینه ساخت این مجسمه 20 میلیون دلار بود.

 

ارتفاع مجسمه آزادی 5/46 متر (151 پا) بوده که جمعاً با پایه اش به 93 متر (305 پا) می رسد. در گذشته این امکان وجود داشت که بتوان از 354 پله های داخلی تا سر مجسمه بالا رفت و از مناظر زیبای نیویورک لذت برد اما به دلایل امنیتی، این کار بعد از 11 سپتامبر ممنوع شد. در حال حاضر تنها بلیطهایی برای افرادی که می خواهند از داخل مجسمه دیدن نمایند فروخته می شود.

 

مجسمه Mamaev Kurgan  یادبودی از جنگ جهانی دوم و جنگ ارتش استالین است. افراد مسنی که در خارج از روسیه زندگی می کنند آن را به یاد دارند. جنگ استالین اولین جنگ بزرگی بود که شوروی درآن پیروز شد. تعداد کشته شدگان دشمن بسیار زباد بود. هیچیک از کشورهای ائتلاف محالف با هیتلر به چنین پیروزی دست نیافتنه بودند.

این مجسمه به صورت 24 ساعت برای یازدید عموم آزاد است. در طول شب نورپردازی ویژه ای در نزدیکی مجسمه و بناهای یادبود وجود دارد. نکته: Mamaev Hill  ترجمه غلط نام روسی مجسمه فوق الذکر است. Kurgan  تپه ای از خاک و سنگ است که در ایام قدیم بر روی قبر می ساختند و این امر بدین معناست که این محل در زمانهای باستانی گور یکی از سرداران معروف بوده است.نام Mamaev  نشان دهنده این مطلب است که ممکن است این مجسمه ارتباطی با سردار Mamai  از Golden Hordes داشته باشد اما هیچ مدرک تاریخی معتبری در این ار تباط وجود تدارد. طول این مجسمه 82 متر است.

 

_   Leshan Giant Buddha  مجسمه Maitreya  (معمولاً یک Bodhisattva  مظهری است از راهبی شجاع با لبخندی گشاده بر چهره اش و قفسه سینه عریان، در ناحیه شکمی آن مکامی برای دیدن مناظر وجود دارد.) در حالت نشسته است. این مجسمه در شرق شهر Leshan  ایالتSichuan  در نقطه تلاقی سه رودخانه به نامهای Min، Qingyi  و Dadu  قرار دارد. مجسمه فوق معروفترین مکان دیدنی این شهر است. در دسامبر سال 1996 این مجسمه توسط سایت یونسکو به عنوان یکی از مکانهای تاریخی دنیا معرفی شد. ساخت این مجسمه در سال 713 در Tang Dynasty آغاز و در سال 803 یعنی 90 سال بعد  به پایان رسید. در طول این سالها کارگران بسیاری از تلاش و ذکاوتشان برای ساخت آن استفاده کردند. این مجسمه بعنوان بزرگترین سنگ تراشیده شده در جهان است و در اشعار و آوازها و داستانها از آن یاد شده است.

با قرارگیرفتن صورت به سمت رودخانه، این مجسمه به صورت متقارن در آمده و همین امر موجب زیبایی بیشتر، شکوه و قدرتمندی آن شده است. طول این مجسمه 71 متر(233 پا) و عرض آن (فاصله دو دست باز شده) 3 متر (حدود 11 پا) است. عرض پای آن 8 متر (حدود 27 پا) است که به اندازه 100 نفر می توانند روی آن بنشینند. شانه مجسمه نیز 28 متر (حدود 92 پا) یعنی اندازه یک زمین بسکتبال است

 

مجسمه عیسی مسیح در برزیل

مجسمه مشهوری که در برزیل در شهر Rio de Janeiro قرار دارد و بسیاری از مردم آن را در تلویزیون دیده اند در حقیقت مجسمه مسیح منجی است. این مجسمه در نوک کوه Corcovado  قرار داشته و طول آن 710 متر است. مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح را در حالیکه دستان خود را کاملاً باز کرده است نشان می دهد که این حالت نشان دهنده پذیرش همه انسانها در آغوشش است. مجسمه عیسی مسیح نشانه برزیل است که امروزه شهرتی جهانی پیدا کرده است.

توریستهایی که از برزیل دیدن می کنند حتماً به دیدن این مجسمه نیز می روند. دست چپ این مجسمه به سمت شمال شهر Rio de Janeiro و دست راست آن به سمت جنوب شهر اشاره می کند. مناظر بسیار جذابی را می توان از آنجا مشاهده کرد که نفس را در سینه تماشاچی حبس می کند. این مناظر شامل شهر Rio ، خلیج، کوه Sugarloaf و ساحل رودخانه های Copacabana و Ipanema می شود. علاقمندان به فوتبال نیز می توانند منظره ای از استادیوم Maracana را مشاهده نمایند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
arvin چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 17:27

اینم سایت رمز آندر گراند 2

http://hosseincode.blogfa.com/post-228.aspx

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد