همه چیز از هر کجا

همه چیز از هر کجا

مطالب خواندنی و ورزشی
همه چیز از هر کجا

همه چیز از هر کجا

مطالب خواندنی و ورزشی

تصاویری از حوادث هوایی دنیا

 فرود یک فروند جت مسافرتی به داخل خیابانی در شهر ! خلبان عجله داشته !

 قدیم ها وقتی اتوبوس های مسافربری چپ می کردند، اولین کار پاک کردن آرم آن بود . این بوئینگ هم بعد از فرود اضطراری در بیابون ، آرم آن را پاک نمودند !!

فرود أر آب یا ( دیچ اینگ ) سخت ترین نوع فرود است که این هواپیما جامبو جت به راحتی از پس این عمل بر آمده است .

تصویر همان هواپیما که در آب شناور است . اکثر هواپیما ها بر روی بال خود قایق های کوچکی دارند که بعد از فرود در آب با کشیدن دستگیره مخصوص آن ها اتوماتیک وار باد شده و هر یک تقریبآ ۲۰ نفر را حمل می کنند .

مسافران این هواپیما خیلی شانس آوردند که گروه های نجات به موقع رسیده اند . معمولآ دستگیره پرش قایق  ها در سه نقطه سقف هواپیما ( یکی کابین ، وسط و قسمت دم ) که اگر با هر طرف فرود آید امکان دسترسی به قایق های نجات وجود داشته باشد .

این تصویر یکی از زیبا ترین فرودگاه های بین المللی جهان در مالدیو است. همان طور که می بینید دارای چشم انداز های زیبایی است . حتمآ یک سری آن جا بزنید .

این هواپیما خمان طور که از زیر نویس اش پیداست ، ایرباس ۳۲۰ آ متعلق به خطوط هوایی فلیپین است که به دلیل عمل نکردن ترمز از باند خارج گشته و با بشگه های روغن که برای حمل به جایی دیگر در آن جا قرار داشت برخورد می نماید .

ین جت مسافربری متعلق به خطوط هوایی ( ک . ال . ام ) به دلیل عمل نکردن ( آنتی اسکیپ ) ترمز های آن ، بعد از فرود از باند خارج گشته و نزدیک کانال آب متوقف گردیده است . بازدید ترمز ها قبل از پرواز و کفشک های نگهدارنده آن محفظه از وظایف اصلی خدمه است . که احتمالآ کروی پروازی سهل انگاری نموده بودند .

لحظه جدا شدن بال هواپیما به خوبی مشخص است . احتمال انفجار باک هواپیما در اثر آتش سوزی یا برخورد با موشک قطعی است .

لغزندگی باند پرواز و طوفان خیلی شدید در لحظه بر خاستن سبب حادثه خارج شدن از مسیر اصلی این هواپیمای جت مسافر بری شده است . تمام مسافران سالم خارج شدند.

نشت بنزین از زیر باک این هواپیما و سرایت به اگزوز داغ آن سبب آتش گرفتن گردید که متآسفانه خلبان با تمام تلاشی که به کار برد موفق نگردید به موقع خود را به فرودگاه برساند . و لحظاتی بعد جز تلی آهن سوخته به جای نماند .  

این هواپیما با افزودن منبع دود به سر بال های خود ، سعی در شرکت در مانوری را دارد . معمولآ چتر باز ها و هواپیماهای اکروجت هم از این ابزار استفاده می نمایند .

گویا ترین صحنه از شلیک  هدف های اغفال کننده دشمن توسط جت جنگنده شکاری است . در این صحنه هواپیما بعد از رها کردن این اشیا که رادار دشمن را به اشتباه می اندازد ، با استفاده از نیروی کششی پس سوز ( آفتر برنر ) به سرعت در حال ترک منطقه است   .

راستش رو بخواهید من هم متوجه نشدم که این همان منبع دود مصنوعی است ( که بسیار بعید است این نوع هواپیماها نصب کنند ) یا صحنه بعد از خاموش نمودن آتش است ؟ دوستانی که می دانند بنده رو راهنمایی فرمایند . شاید هم توربالانس باشد !!

این صحنه نیاز به توضیح ندارد . احتملآ عده ای برای تماشا بر روی ناو هواپیما بر رفته اند و خلبان هم برای نشان دادن مهارت خویش به نامزد یا مادر خانم خود تا سانتی متر های آخر ( یوک ) یا فرمان  هواپیما رو بالا نمی کشد . حسن نکن خطر ناکه حسن !!

حرارت اگزوز و دود در ارتفاع پائین و در ابتدای باند  تصویر زیبایی را به وجود آورده است .  به عبارت صحیح تر خلبان این هواپیما ۵ هزار متر اول باند را تحویل نگرفته است !!

گاهی اوقات خلبانان با فشار دادن به دسته گاز و مانع شدن از برخاستن طبیعی و در حالی که هواپیما به بالای سرعت اولیه برخواستن رسیده است ، با کشیدن ناگهانی فرامین به سمت عقب ، هواپیما به شکل خطرناک فوق از زمین کنده می شود . اصطلاح آن شورت تیک آف است .

این تصویر زیبا نشان دهنده پرتاپ شاتل فضایی از ایستگاه میامی است . عکاس با ذوق از پنجره هواپیما به شکار این صحنه تاریخی پرداخته است . 

اغلب ما بار ها در آسمان شاهد دود سفید رنگی که از هواپیماهای در حال عبور بر جای می ماند هستیم . ذلیل آن ( مانند این تصویر ) سرد و زیر صفر بودن هوا در آن ارتفاع ، حتی در تابستان ! که به آن اصطلاحآ  (آیس کاندیشن ) می گویند با برخورد با اگزوز های سوزان هواپیما سبب ایجاد بخار سفید رنگی می شویم .

این تصویر متعلق به فرود یک فروند هواپیما به شهر ساحلی کن فرانسه است   باند درست در وسط آب قرار گرفته است . یکی از جاذبه های توریستی این شهر زیبا شنا کردن در ساحلی است که هواپیما از روی سر مردم عبور می کند . بیچاره هواپیما ندیده ها !!

این صحنه نشستن اضطراری یک فروند هواپیمای خطوط هوایی " جت بلو " در فرودگاه لس آنجلس است که به دلیل مشکل در فرامین چرخ جلو سبب آتش سوزی گردید .  گفتنی است ده ها شبکه تلویزیونی از لحظه نشستن این هواپیما عکس و فیلم مخابره نمودند .

تصویر زیبا از لحظه شلیگ گلوله از توپ یک  شناور دریایی . قشنگه نه ؟!!

دوستان  .. این یک هدف ثابت زمینی برای تمرین خلبان های شکاری در شلیک است . همان طور که ملاحظه می فرمایید این ساختمان فاقد در وپنجره است و از جنسی مخصوص تهیه شده است . و خلبان باید دقیق آن را مورد هدف قرار دهد

صحبت از شلیک گلوله شد . نیرو دریایی و هوایی رو گفتیم . اگه نیرو زمینی رو نگیم ، می گویند پارتی بازی کرده است . پس ما این رو هم نشون می دیم .

برای این که بگم ما قدر دان رزمنده های شجاع نیروی زمینی هستیم ، یکی دیگه از شلیک های زیبای آن ها رو نشون می دهم .

اما حسن ختام تمام این تصاویر ، عکسی زیبا از صحنه شلیک انواع  اشیای اغفال کننده رادار توسط گروهی از جنگنده های شکاری که به صورت ( فورمیشن ) دسته جمعی در حال پرواز هستند را نشان می دهد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد