همه چیز از هر کجا

همه چیز از هر کجا

مطالب خواندنی و ورزشی
همه چیز از هر کجا

همه چیز از هر کجا

مطالب خواندنی و ورزشی

از تهران تا بغداد با اخراجی‌ها2

(اخراجی‌ها2)، سرانجام پس از مدت‌ها حرف و حدیث سرانجام صبح روز پنجشنبه 11مهر در نمایشگاه هوایی کلید خورد، جایی که به تعبیر (ده‌نمکی) کلید رمز (اخراجی‌ها2) خواهد بود و از این مکان، حلقه‌های مختلف داستان به یکدیگر پیوند خواهند خورد.
بنا بر این گزارش، حلقه ابتدایی (اخراجی‌ها2) با یک داستان واقعی شروع می‌شود، اوایل جنگ بود که یک فروند هواپیمای جمهوری اسلامی ایران توسط یک زوج به سرقت برده شد و در خاک عراق فرود آمد که نهایتا فرد گروگانگیر بدون هیچ مزاحمتی از مهلکه ‌گریخت و همین موضوع، موجب شد تا (ده‌نمکی) برای اتصال (اخراجی‌ها1) و (اخراجی‌ها2) به سراغ این داستان برود تا با روایتی داستانی، زمینه‌های طنز فیلم خود را فراهم کند.
شاید جالب‌ترین قسمت (اخراجی‌ها2) همین سکانس‌های هواپیماربایی باشد، چرا که از سر اتفاق خانواده (مجید سوزوکی) سوار این هواپیما هستند. حالا چرا، بماند! مهم این است که این هواپیما قرار است توسط یک زوج گروگان‌گیر ربوده شود و به کشور عراق برده شود...
محوری‌ترین شخصیت لوکیشن هواپیما، تا پیش از ملحق شدن خانواده‌ها با (اخراجی‌ها)، جواد رضویان یا همان آقاغلام است که قرار است در نقش پسرخاله مجید سوزوکی ظاهر شود و با چهره‌پردازی متفاوت خود، شیطنت‌هایش و دل‌بستن او به خانم مهماندار -که نقش او را شیلا خداداد بازی می‌کند- قطعا لحظات جذابی را خلق خواهد کرد. لحظاتی که در چند ساعتی که در کنار گروه (اخراجی‌ها2) بودیم، هم در روی صحنه و هم در پشت صحنه فیلم فراوان دیده شد.
اوج این لحظات در جایی است که آقا غلام بدون هیچ توجهی به کابین خلبان می‌رود و به خلبان دو نوار کاست می‌دهد که برای مسافران پخش کند که در همین حال، (شیلا خداداد) سر می‌رسد، دست آقاغلام را لای در می‌گذارد و آقاغلام هم با همان نگاه اول شیفته خانم مهماندار می‌شود.
خود (جواد رضویان) در مورد حضورش در (اخراجی‌ها2) می‌گوید: وقتی داستان را خواندم، دیدم بسیار شیرین‌تر از (اخراجی‌ها) از آب در آمده است و برای خودم هم به شخصه جالب بود که چطور این افراد از سر یک اتفاق، در ادامه قصه سر از خاک عراق در می‌آورند و در نهایت داستان متعددی که باعث رودررو شدن آنها با (اخراجی‌ها) می‌شود که در این قسمت اسیر شده‌اند.
(رضویان) ادامه می‌دهد: البته داستان آنقدر و گیرا است که شاید در ابتدا این اتفاق غیرقابل باور باشد اما داستان آنقدر کشش و جذابیت دارد که تماشاگر اصلا یادش می‌رود که این جریان یک اتفاق بوده است.
گروه در یک هواپیمای تقریبا بزرگ 200 نفره مشغول ضبط صحنه‌های مربوط به هواپیماربایی هستند، صحنه‌هایی که بیشترین نقش را در آن (امیریل ارجمند) و (مهراوه شریفی‌نیا) بر عهده دارند که این دو، همان زوج هواپیماربای داستان هستند که در البته در آخر داستان زن به نوعی پشیمان می‌شود و همسرش را تنها می‌گذارد.
خود (امیریل ارجمند) در مورد نقشش می‌گوید: شاید کلیدی‌ترین نقش در قسمت اول، همین بهروز باشد، چرا که به وسیله این شخصیت قرار است حلقه آغازین و میانی داستان به هم متصل شود و مسأله دیگری که در مورد بهروز باید به آن اشاره کرد، این است که این شخصیت حتی یک دیالوگ طنز هم ندارد و جدی‌ترین شخصیت (اخراجی‌ها2) است.
اعضای گروه که تقریبا از صبح زود در لوکیشن حاضر شده‌اند، پس از صرف ناهار و آمدن (محمدرضا شریفی‌نیا) آماده می‌شوند تا سکانس‌ها را ضبط کنند، سکانسی که بر روی کلاکت آن نوشته شده است (سکانس 12، برداشت 1، حلقه 2) و به این ترتیب گروه صحنه مربوط کابین خلبان و بلند شدن هواپیما از روی باند را توسط (تورج منصوری) فیلمبرداری می‌کنند.
(ابوالفضل همراه) و (شاهرخ نورمحمدی) دو بازیگری هستند که نقش خلبانان این سفر جنجالی را به عهده دارند و در طی مسیر بارها و بارها با شیرین کاری غلام مواجه خواهند شد.
در حین فیلمبرداری این صحنه (ده‌نمکی) به دو بازیگر شیوه صحیح فعالیت در کابین را گوشزد می‌کند و به آن‌ها راهنمایی می‌کند که برای طبیعی‌تر شدن سکانس، چگونه با دکمه‌ها و کلید‌های کابین کار کنند.
بعد از این که این صحنه با چند برداشت فیلمبرداری می‌شود، (ده‌نمکی) کار را تأیید می‌کند و نوبت به بازی (جواد رضویان) می‌رسد که به کابین هواپیما داخل شود و دو نوار کاست شاد به خلبان بدهد تا با توجه به مسافت زیاد، آن را برای مسافران پخش کند تا کسی خسته نشود!
البته این نما در یک فضای حدودا 2×2 متر، حدود 15 بار گرفته می شود تا نهایتا رضایت ده‌نمکی جلب شود. صحنه‌ای که (جواد رضویان) آن‌قدر دیالوگ خود را بامزه ادا می‌کند که پس از پایان هر برداشت، گروه به کارهای او می‌خندند.
در فاصله‌ای که گروه مشغول کاشتن دوربین برای صحنه بعدی هستند شوخی‌های جواد رضویان با اعضای گروه به خصوص با کارگردان، جلب توجه می‌کند به طوری که به دلیل شلوغ بازی‌های جواد رضویان، ده‌نمکی نکاتی را که می‌خواهد به او گوشزد کند، با صدای بلند دم گوشش می‌گوید!
یکی از مهمترین بحث‌هایی که میان ده‌نمکی،شریفی‌نیا و منصوری هنگام صرف ناهار در جریان بود، بحث انتخاب یک بازیگر مناسب برای بخش اردوگاه است که این سه ترجیح می‌دهند تا یک بازیگر قدیمی باشد که البته به تعبیر ده‌نمکی این نقش کلیدی‌ترین نقش (اخراجی‌ها2) خواهد بود و اگر بازیگری مناسب برای آن پیدا شود، فیلم با استقبال بسیار زیادی در گیشه مواجه خواهد شد. (البته دراین بخش شریفی‌نیا و ده‌نمکی از من قول گرفتند که تمامی اسامی که در مورد این چهره قدیمی شنیدم را برای حفظ وجه غافلگیرانه کار از یاد ببرم!)
به هرترتیب در روزهای آتی قرار است با اضافه شدن بازیگرانی نظیر نگار فروزنده،نیوشا ضیغمی،منوچهر آذر،میناجعفرزاده و لیلا بلوکات، صحنه‌های مربوط به هواپیما به طور کامل فیلمبرداری شود تا پس از آن تورج منصوری صحنه‌های مربوط به برخاستن و فرود آمدن هواپیما را در
آشیانه فیلمبرداری کند تا گروه آماده کاری حدود یک ماهه برای ثبت تصاویر اردوگاه و اسارت شوند. صحنه‌هایی که با توجه به فیلمنامه (اخراجی‌ها2) بسیار گیرا و جذاب خواهد بود و پس از آن نیز صحنه‌های مربوط به بخش جنگ فیلمبرداری خواهد شد.
به گزارش خبرنگاران ،برای فیلمبرداری(اخراجی‌ها2) حدود 2 ماه زمان پیش بینی شده است و سعی گروه بر این است که تا پایان آذر ماه و مهلت تعیین شده برای ارائه فیلم‌ها به جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر، فیلم آماده حضور در جشنواره شود.

مارها و قورباغه‌ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مارها قورباغه‌ها را می خوردند و قورباغه‌ها از این نابسامانی بسیار غمگین بودند
تا اینکه قورباغه‌ها علیه مارها به لک لک‌ها شکایت کردند
لک لک‌ها چندی از مارها را خوردند و بقیه را هم تار و مار کردند و قورباغه‌ها از این حمایت شادمان شدند
طولی نکشید که لک لک‌ها گرسنه ماندند و شروع کردند به خوردن قورباغه‌ها
قورباغه‌ها ناگهان دچار اختلاف دیدگاه شدند
عده ای از آنها با لک لک‌ها کنار آمدند و عده‌ای دیگر خواهان بازگشت مارها شدند
مارها بازگشتند ولی اینبار همپای لک لک‌ها شروع به خوردن قورباغه‌ها کردند
حالا دیگر قورباغه‌ها متقاعد شده‌اند که انگار برای خورده شدن به دنیا آمده اند
ولی تنها یک مشکل برای آنها حل نشده باقی مانده است !
اینکه نمی دانند توسط دوستانشان خورده می شوند یا دشمنانشان !!؟؟
 

از دشمنان برند شکایت به دوستان
چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم ؟

علی کریمی: با پرسپولیس هت‎تریک می‎کنم

علی کریمی به عنوان یکی از بهترین‎های فوتبال قاره کهن و بازیکنی که افتخارات پرشماری برای فوتبال باشگاهی و ملی کشورمان به ارمغان آورده پس از سالها دوری و کسب تجارت گرانبها در فوتبال اروپا و کشورهای عربی بار دیگر به خانه اصلی‎اش بازگشت تا میلیونها هوادار پرسپولیس حضور مجدد این چهره محبوب را در تیم پرسپولیس به فال نیک بگیرند.

بدون شک در شصت و پنجمین دربی پایتخت اکثر نگاههای فوتبالدوستان و کارشناسان به ساقهای جادوگر فوتبال آسیا دوخته خواهد شد و پیش بینی می‎شود کریمی نقش ارزشمندی در درخشش سرخپوشان در این دیدار حساس ایفا نماید.

در ارتباط با این مسابقه گفتگوی اختصاصی سایت رسمی باشگاه پرسپولیس با کریمی را ملاحظه فرمائید.

این چندمین دربی کریمی به شمار می‎رود؟

تاکنون چهار مرتبه در دربی‎ها شرکت داشته‎ام که دو پیروزی، یک شکست و یک تساوی حاصل این مسابقات بوده و امیدوار در پنجمین دربی نیز امیدوارم با پرسپولیس هت تریک کنم زیرا نسبت به برتری پرسپولیس بسیار خوشبین هستم.

بازیهای اخیر استقلال را دیده‎اید؟

فقط گلهای استقلال را مقابل استقلال اهواز تماشا کردم و فقط یک نیمه از بازی قبلی این تیم مقابل راه آهن را دیدم. به نظر من استقلال با وجودیکه شروع خوبی در مسابقات فصل جاری نداشت طی چند بازی اخیر علاوه بر کسب امتیازات لازم، به هماهنگی نسبی دست یافته است. به هر جهت امیدوارم هر تیمی که شایسته پیروزی و کسب هر سه امتیاز این دربی است به این مهم دست یابد.

حتماً خبر داری که دربی مهم ایتالیا را قرمزپوشان میلان پیروز شدند؟

بله، اما کلاً علاقه چندانی به مسابقات باشگاههای اروپا ندارم و اکثراً گلهای به ثمر رسیده و نتایج کلی در این بازیها را دنبال می‎کنم.

دیدگاه حرفه‎ای بازیکنی مثل کریمی را نسبت به این مسابقه بفرمائید...

به نظر من این بازی هم مثل سایر مسابقات فقط سه امتیاز دارد ولی از آنجا که همیشه هواداران دو تیم نسبت به نتیجه تیم محبوبشان در این مسابقه حساس هستند طبیعی است که این موضوع در بین بازیکنان دو تیم نیز استرس ایجاد می‎کند منتها برخی بازیکنان استرس کمتری خواهند داشت و عده‎ای با استرس فراوان قدم به این بازی می‎گذارند.

از طرفی طبیعی است که بیست و چند بازیکن این دیدار دوست دارند در این میدان عرض اندام کنند زیرا حساسیت‎های مربوط به این مسابقه این ذهنیت را برای بازیکنان ایجاد خواهد کرد ولی مهم این است تیم با هماهنگی لازم و استرس کمتر وارد این مسابقه شود نکته بعدی نیز به نمایش این مسابقه در شبکه‎های مختلف تلویزیونی آسیا بخصوص کشورهای عربی مربوط می‎شود که به نظر من هر دو تیم باید نسبت به این قضیه واقف باشند که بسیاری از کشورهای آسیایی و حتی اروپایی با تماشای این مسابقه به خیلی از مسائل به جز مسائل فنی دقت می‎کنند پس بر همه ما واجب است که در طول بازی علاوه بر ارائه فوتبالی سرعتی و تکضرب‎، مراقب مسائل حاشیه‎ای باشیم چون همه بازیکنان و هواداران دوست دارند تیم خودشان برنده این میدان باشد که این موضوع می‎تواند حاشیه ساز شود.

با این حساب علی کریمی هم با استرس وارد این میدان می‎شود؟!

فرق نمی‎کند. گفتم همه استرس دارند منتها بنده سعی می‎کنم استرس زیادی نداشته باشم ضمن اینکه می‎توان این استرس را مثبت دید و اگر اینچنین باشد این استرس می‎تواند کمک خوبی به بهتر ظاهر شدن بازیکن بکند.

نسبت به پست تخصصی خودت تا چه اندازه حساس هستی؟

اگر بگویم مهم نیست منطقی نگفته‎ام اما خوشبختانه سرمربی پرسپولیس نسبت به نوع بازی من اطلاعات لازم را دارد و نیک واقف است که در کدام پست بهتر ظاهر می‎شوم. البته فراموش نکنید که بنده چند ماهی از شرایط مسابقه دور بوده‎ام و برای اینکه به طور کامل با تیم هماهنگ شوم چند هفته‎ای زمان می‎برد اما کلاً اگر بازیکن آماده باشد باید در چند پست به راحتی انجام وظیفه نماید.

می‎رسیم به مسئله داوری و سعد کمیل...

کمیل از داوران سرشناس آسیا و جهان است که اطلاعات خوبی در مورد تمام تیم‎های آسیایی دارد. وی تاکنون در چندین مسابقه که من حضور داشته‎ام قضاوت کرده است که یکی از بازیهای مهم آن در مسابقات تیم ملی در جام ملتهای آسیا بود ضمن اینکه دو مرتبه نیز در لیگ قطر بازیهای ما را سوت زده است.

آیا تاکنون با او همکلام شده‎ای؟

خوب با توجه به احترام متقابلی که بین ما وجود دارد چند نوبت به زبان انگلیسی با هم گفتگو کرده‎ایم.

نظرت راجع به پنالتی زدن چیست؟ اگر در بازی پگاه به شما می‎گفتند پشت توپ می‎رفتی؟

پنالتی زدن بسیار مهم و حساس است و به نظر من بازیکن باید در شرایطی قرار داشته باشد که مطمئن به گل کردن پنالتی باشد. مثلاً در مسابقات جام ملتهای آسیا وقتی از من خواستند نامم در لیست پنالتی زنان قرار بگیرد گفتم آمادگی ندارم اما خیلی وقت‎ها هم خودم پیشنهاد داده‎ام که پنالتی بزنم باید دید در چه شرایطی قرار داری اما در بازی پگاه شرایط مساعدی داشتم اما کلاً مربیان هستند که قبل از بازی پنالتی‎زنها را تعیین می‎کنند.

به عنوان سوال آخر سطح لیگ کشورمان نسبت به سالهای اخیر که بازی می‎کردی چه تفاوتهایی کرده است؟

اصلاً قابل قیاس نیست. به نظر من لیگ کشورمان با وجودیکه هنوز به لحاظ امکانات حتی به بسیاری از کشورهای آسیایی هم نرسیده اما بسیار نسبت به گذشته پیشرفت کرده و به نظر من همینکه تیم‎های شهرستانی صدرنشین لیگ برتر هستند تائید این ادعا محسوب می‎گردد. ضمن اینکه به نظر من هیچ تیمی نمی‎تواند ادعا کند در لیگ هشتم قهرمان می‎شود چون سطح کیفی مسابقات بسیار بالاست.