همه چیز از هر کجا

همه چیز از هر کجا

مطالب خواندنی و ورزشی
همه چیز از هر کجا

همه چیز از هر کجا

مطالب خواندنی و ورزشی

علی کریمی: با پرسپولیس هت‎تریک می‎کنم

علی کریمی به عنوان یکی از بهترین‎های فوتبال قاره کهن و بازیکنی که افتخارات پرشماری برای فوتبال باشگاهی و ملی کشورمان به ارمغان آورده پس از سالها دوری و کسب تجارت گرانبها در فوتبال اروپا و کشورهای عربی بار دیگر به خانه اصلی‎اش بازگشت تا میلیونها هوادار پرسپولیس حضور مجدد این چهره محبوب را در تیم پرسپولیس به فال نیک بگیرند.

بدون شک در شصت و پنجمین دربی پایتخت اکثر نگاههای فوتبالدوستان و کارشناسان به ساقهای جادوگر فوتبال آسیا دوخته خواهد شد و پیش بینی می‎شود کریمی نقش ارزشمندی در درخشش سرخپوشان در این دیدار حساس ایفا نماید.

در ارتباط با این مسابقه گفتگوی اختصاصی سایت رسمی باشگاه پرسپولیس با کریمی را ملاحظه فرمائید.

این چندمین دربی کریمی به شمار می‎رود؟

تاکنون چهار مرتبه در دربی‎ها شرکت داشته‎ام که دو پیروزی، یک شکست و یک تساوی حاصل این مسابقات بوده و امیدوار در پنجمین دربی نیز امیدوارم با پرسپولیس هت تریک کنم زیرا نسبت به برتری پرسپولیس بسیار خوشبین هستم.

بازیهای اخیر استقلال را دیده‎اید؟

فقط گلهای استقلال را مقابل استقلال اهواز تماشا کردم و فقط یک نیمه از بازی قبلی این تیم مقابل راه آهن را دیدم. به نظر من استقلال با وجودیکه شروع خوبی در مسابقات فصل جاری نداشت طی چند بازی اخیر علاوه بر کسب امتیازات لازم، به هماهنگی نسبی دست یافته است. به هر جهت امیدوارم هر تیمی که شایسته پیروزی و کسب هر سه امتیاز این دربی است به این مهم دست یابد.

حتماً خبر داری که دربی مهم ایتالیا را قرمزپوشان میلان پیروز شدند؟

بله، اما کلاً علاقه چندانی به مسابقات باشگاههای اروپا ندارم و اکثراً گلهای به ثمر رسیده و نتایج کلی در این بازیها را دنبال می‎کنم.

دیدگاه حرفه‎ای بازیکنی مثل کریمی را نسبت به این مسابقه بفرمائید...

به نظر من این بازی هم مثل سایر مسابقات فقط سه امتیاز دارد ولی از آنجا که همیشه هواداران دو تیم نسبت به نتیجه تیم محبوبشان در این مسابقه حساس هستند طبیعی است که این موضوع در بین بازیکنان دو تیم نیز استرس ایجاد می‎کند منتها برخی بازیکنان استرس کمتری خواهند داشت و عده‎ای با استرس فراوان قدم به این بازی می‎گذارند.

از طرفی طبیعی است که بیست و چند بازیکن این دیدار دوست دارند در این میدان عرض اندام کنند زیرا حساسیت‎های مربوط به این مسابقه این ذهنیت را برای بازیکنان ایجاد خواهد کرد ولی مهم این است تیم با هماهنگی لازم و استرس کمتر وارد این مسابقه شود نکته بعدی نیز به نمایش این مسابقه در شبکه‎های مختلف تلویزیونی آسیا بخصوص کشورهای عربی مربوط می‎شود که به نظر من هر دو تیم باید نسبت به این قضیه واقف باشند که بسیاری از کشورهای آسیایی و حتی اروپایی با تماشای این مسابقه به خیلی از مسائل به جز مسائل فنی دقت می‎کنند پس بر همه ما واجب است که در طول بازی علاوه بر ارائه فوتبالی سرعتی و تکضرب‎، مراقب مسائل حاشیه‎ای باشیم چون همه بازیکنان و هواداران دوست دارند تیم خودشان برنده این میدان باشد که این موضوع می‎تواند حاشیه ساز شود.

با این حساب علی کریمی هم با استرس وارد این میدان می‎شود؟!

فرق نمی‎کند. گفتم همه استرس دارند منتها بنده سعی می‎کنم استرس زیادی نداشته باشم ضمن اینکه می‎توان این استرس را مثبت دید و اگر اینچنین باشد این استرس می‎تواند کمک خوبی به بهتر ظاهر شدن بازیکن بکند.

نسبت به پست تخصصی خودت تا چه اندازه حساس هستی؟

اگر بگویم مهم نیست منطقی نگفته‎ام اما خوشبختانه سرمربی پرسپولیس نسبت به نوع بازی من اطلاعات لازم را دارد و نیک واقف است که در کدام پست بهتر ظاهر می‎شوم. البته فراموش نکنید که بنده چند ماهی از شرایط مسابقه دور بوده‎ام و برای اینکه به طور کامل با تیم هماهنگ شوم چند هفته‎ای زمان می‎برد اما کلاً اگر بازیکن آماده باشد باید در چند پست به راحتی انجام وظیفه نماید.

می‎رسیم به مسئله داوری و سعد کمیل...

کمیل از داوران سرشناس آسیا و جهان است که اطلاعات خوبی در مورد تمام تیم‎های آسیایی دارد. وی تاکنون در چندین مسابقه که من حضور داشته‎ام قضاوت کرده است که یکی از بازیهای مهم آن در مسابقات تیم ملی در جام ملتهای آسیا بود ضمن اینکه دو مرتبه نیز در لیگ قطر بازیهای ما را سوت زده است.

آیا تاکنون با او همکلام شده‎ای؟

خوب با توجه به احترام متقابلی که بین ما وجود دارد چند نوبت به زبان انگلیسی با هم گفتگو کرده‎ایم.

نظرت راجع به پنالتی زدن چیست؟ اگر در بازی پگاه به شما می‎گفتند پشت توپ می‎رفتی؟

پنالتی زدن بسیار مهم و حساس است و به نظر من بازیکن باید در شرایطی قرار داشته باشد که مطمئن به گل کردن پنالتی باشد. مثلاً در مسابقات جام ملتهای آسیا وقتی از من خواستند نامم در لیست پنالتی زنان قرار بگیرد گفتم آمادگی ندارم اما خیلی وقت‎ها هم خودم پیشنهاد داده‎ام که پنالتی بزنم باید دید در چه شرایطی قرار داری اما در بازی پگاه شرایط مساعدی داشتم اما کلاً مربیان هستند که قبل از بازی پنالتی‎زنها را تعیین می‎کنند.

به عنوان سوال آخر سطح لیگ کشورمان نسبت به سالهای اخیر که بازی می‎کردی چه تفاوتهایی کرده است؟

اصلاً قابل قیاس نیست. به نظر من لیگ کشورمان با وجودیکه هنوز به لحاظ امکانات حتی به بسیاری از کشورهای آسیایی هم نرسیده اما بسیار نسبت به گذشته پیشرفت کرده و به نظر من همینکه تیم‎های شهرستانی صدرنشین لیگ برتر هستند تائید این ادعا محسوب می‎گردد. ضمن اینکه به نظر من هیچ تیمی نمی‎تواند ادعا کند در لیگ هشتم قهرمان می‎شود چون سطح کیفی مسابقات بسیار بالاست.

نظرات 4 + ارسال نظر
صبا شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 00:13 http://www.parisaosaba.blogfa.com

سلام .چطوری.
اپیدم بیا.

علی رضا چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 13:00

چرا دیگه آپدیت نمی کنی!/

هادی عراقی جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:48

وبسایت جالبی داری سهیل جون
منکه استفاده میکنم و لذت میبرم .
بویژه از بخش علمی.
خسته نباشی .
بابا و مامان رو سلام برسون.
میبینمت.
دستت درد نکنه از زحمتی که برای وبسایت مدرسه میکشی.
من هنوز خط تلفن ندارن تا بتونم وبسایت کلاس رو آپدیت کنم.
ولی الان به این نتیجه رسیده ام بهتر که ندارم
چون از وقتیکه تو داری آپدیتش میکنی آدم احساس میکنه وبسایت خیلی جالبتر شده.منظورم اینه که جذاب شده.
میبینمت.

سلام آقا. ببخشید یه چند روزی نتونستم وب رو آپ کنم.
این آپ کردن ها جبران زحمت هایی رو که شما برای ما کشیدین پر نمیکنه.

هادی دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 18:18

سلام
وقتی میبینم اینقدر کوشش و همت داری و به دسته ی وبلاگ نویس ها پیوسته ای و در انتشار دانش بویژه از نوع مفیدش احساس میکنم به آن چیزی که می خواسته ام رسیده ام .
من شاید زحمت خاصی نکشیده باشم ولی همیشه تلاشم این بوده تا با امکانات کم آنچه را در چنته داشته ام به بچه ها بگویم و اگر نتوانسته ام کاری در خور انجام دهم ایجاد انگیزه کرده ام . به همین راضی هستم .
میبینمت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد