همه چیز از هر کجا

همه چیز از هر کجا

مطالب خواندنی و ورزشی
همه چیز از هر کجا

همه چیز از هر کجا

مطالب خواندنی و ورزشی

اخبار IT

سیستم عامل گوگل تا پایان سال میرسد:

 

 Google

اینکه مایکروسافت تا پایان امسال ویندوز 7 را ارائه خواهد کرد خبر جدیدی نیست. ویستا مطرود است بنابراین مایکروسافت عجله دارد تا هرچه زودتر یک ویرایش سبک از ویندوز 7 را عرضه کند.

اما خبر جدید آنکه گوگل سیستم عامل خود را برای رایانه های رومیزی معرفی خواهد کرد: آندروید.

ممکن است بپرسید یک سیستم عامل تلفن همراه بر مبنای لینوکس بر روی دسکتاپ چه خواهد کرد؟ جواب اینست که احتمالا آنرا راه خواهد انداخت.

ماتیوس کرزیکفسکی و دانیل هارتمن موسسان Startup Mobile facts اواخر سال پیش دریافتند که آندروید دو سیاست را در دستور کار خود دارد. این سیاست ها دستورالعملهایی برای یک سیستم عامل است که برای مقاصد خاص هدف گذاری شده است.

دو هدف آندروید عبارتند از تلفن همراه و MIDs (تجهیزات اینترنت موبایل). شما احتمالا MID ها را با اسم مشهور تر آنها یعنی Netbook میشناسید.

بنابراین آنها تصمیم گرفتند تا آندروید را بر روی نِت بوک پیاده سازند. آنها 4ساعت وقت صرف کردند تا آندروید را برای Asus Eee PC 1000H کامپایل کنند. آنها سپس اعلام کردند که نت بوک و تقریبا تمامی سخت افزار مورد نیاز آن به درستی کار میکند. به عبارت دیگر، اکنون آندروید یک سیستم عامل رومیزی است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از سایت PC World، در یک مصاحبه با شبکه بلومبرگ، سامون هو، مدیر بخش Asus Eee PC اعلام کرد که این شرکت مهندسانی را جهت تولید یک نت بوک برمبنای آندروید تا پایان امسال اختصاص داده است، اگرچه وی گفت که تصمیمی بر عرضه این محصول اتخاذ نشده است.

پیش بینی ها حاکی از آن است که تا ماه دسامبر نه تنها Asus بلکه چندین تولید کننده دیگر اقدام به عرضه نت بوکهایی بر مبنای آندروید خواهند کرد.

 

Mozilla فایرفاکس 3.1 را به 3.5 تغییر میدهد:

 

 

موزیلا روز جمعه اعلام کرد که ویرایش 3.1 فایرفاکس را به ویرایش 3.5 تغییر نام خواهد داد.

مایک بلتزنر، مدیر بخش فایرفاکس اعلام کرد:"همانگونه که اخیرا پیشنهاد شده است، شماره ویرایش پروژه Shiretoko به فایرفاکس 3.5 تغییر خواهد یافت و این قبل از عرضه بتای چهارم خواهد بود".

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از سایت PC World، این تغییر نام برای هفته ها مورد بحث قرار گرفته است زیرا اعتقاد بر آنست که عدد 3.1 به درستی بازتاب کننده تعداد فراوان ویژگیهای جدید نسبت به ویرایش 3.0 نمی باشد.

آخرین ویرایش فایرفاکس با شماره 3.1 نامگذاری شده که سومین ویرایش بتا میباشد و روز پنجشنبه عرضه خواهد شد.

 

اینترنت اکسپلورر 8: پایان راه اینترنت اکسپلورر:

 

 

IE8 به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از سایت PC World، آخرین ویرایش مرورگر اینترنتی اینترنت اکسپلورر خواهد بود. این مطلبی است که شایعاتی درباره آن شنیده میشود.

اما جایگزین آن چه خواهد بود؟ اخبار متناقضی در این باره شنیده میشود. برخی ادعا میکنند مایکروسافت به WebKit روی خواهد آورد که با توجه به شهرت مرورگر سافاری متعلق به اپل و نیز مرورگر گوگل کروم به استانداردی واقعی برای ساختار هایی غیر از IE و فایرفاکس تبدیل شده است.

دیگران اصرار دارند که تمام داستان WebKit یک نمایش دروغی است و مایکروسافت از یک موتور جدید تولیدی توسط شاخه تحقیق مایکروسافت استفاده خواهد کرد.

Gazelle یک موتور جدید است که احتمالا از فایرفاکس و حتی کروم ایمن تر خواهد بود.

آنچه مسلم است حریم خصوصی و امنیت کاربران در اولویت قرار دارد و محصول آینده هرچه باشد باید به این مهم توجه ویژه ای نشان دهد.

 

موفق و پیروز باشید!

نظرات 2 + ارسال نظر
گروه اکسیر یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:46 http://www.ex1r.com

با سلام.

وبلاگ جالب و پرمحتواییی دارید . تبریک میگم . خوشحال میشیم از وبسایت ما هم دیدن کنید.

ما در وبسایت خود با برنامه های نظیر اسپمر رایگان رومها ، اموزش تخصصی هک ایدی و سایت ، سورسهای کمیاب و درخواستی شما ، مقالات جالب و ... منتظر شما هستیم.

موفق باشید.

علی پنج‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 18:57 http://sahargaheomid.blogsky.com

سهیل جان
عیدت مبارک. انشاء الله که سالی سرشار از خیر و برکت و سلامتی داشته باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد